בפוסט הזה נדבר על 13 מהכישלונות הטכנולוגיים המטרידים ביותר, החל מ-GoPro ועד Spotify, ונראה מה גרם להם להיכשל בצורה כה טראגית. הצטרפו אליי בזמן שאנחנו זוכרים את המוצרים והחברות שהיו אמורים לשנות את העולם אך בסופו של דבר נכשלו.
GoPro Hero 4K – כישלון מיידי
ב-2024, GoPro השיקה את ה-Hero 4K, מצלמת האקשן הזולה ביותר שלה במחיר של $199. זה היה חצי מהמחיר של המצלמה הדגלית Hero 13 Black. הרעיון היה לנסות להנגיש את המוצר למגוון רחב יותר של משתמשים, אך הדרך לכך הייתה כרוכה בהפחתת תכונות מרכזיות. איכות הווידאו והייצוב נפגעו באופן משמעותי.
כיום, אנשים נושאים איתם מצלמות טובות יותר בכיסים שלהם, כמו האייפון, שמספקות איכות צילום גבוהה בהרבה. עם ייצוב טוב יותר ובקלות שימוש, ה-Hero 4K פשוט לא הצליחה לעמוד בדרישות.

סוניק – מהלך לא מוצלח
סוניק היה אמור להיות סרט אנימציה מהפכני, אך הטריילר הראשון זעזע את המעריצים. הדמות נראתה מוזרה, עם פרופורציות לא אנושיות, עיניים מרוחקות ושיניים שהיו יכולות להיכנס לחלומות רעים של ילדים.
התגובה הייתה כה חריפה, ש-PARAMOUNT נאלצה לבצע שינוי דרמטי ולשדרג את העיצוב של סוניק, מה שעלה להם כ-$5 מיליון ודחה את יציאת הסרט בשלושה חודשים. בסופו של דבר, הסרט הפך להצלחה מסחררת.

Moxy – רובוט התמיכה הרגשית שנכשל
Moxy היה רובוט תמיכה רגשית שמטרתו הייתה לסייע לילדים לפתח כישורים חברתיים, אך החברה מאחורי המוצר נאלצה לסגור את הפעילות. ההורים קיבלו הודעה על סגירת הרובוט, והשאירו את הילדים שלהם עם לב שבור.
החברה לא הצליחה לגייס מימון נוסף, מה שהוביל לביטול המוצר. הרובוט לא יכול היה לפעול ללא השרתים, וההורים לא קיבלו החזר כספי.

Steam Machines – ניסיון כושל בשוק הקונסולות
Steam Machines היו הניסיון הראשון של Valve להיכנס לשוק הקונסולות. הרעיון היה להציע את הכוח של מחשב עם הנוחות של קונסולה, אך רוב המשחקים לא היו תואמים למערכת החדשה.
רק כ-20% מהספרייה של Steam הייתה זמינה עבור Steam Machines, ורבים מהמשחקים לא עבדו כמו שצריך. השקת Windows 10, שהציעה שיפורים משמעותיים, הגיעה באותו זמן והפכה את המוצר ללא רלוונטי.

אלון מאסק ודיablo 4 – השקר הגדול
אלון מאסק טען שהוא אחד מעשרים השחקנים הטובים ביותר ב-Diablo 4, אך כשנבדק, התגלה כי הוא לא ממש שיחק את המשחק. במהלך שידור חי, הוא התנהג כמו מישהו שמעולם לא שיחק במשחק.
המשחק שלו היה מצויד בציוד משובח, אך הוא לא הצליח להבין את המכאניקה הבסיסית של המשחק. זה היה רגע מביך עבור אחת הדמויות המפורסמות ביותר בעולם.

OverWatch 2 – הייפ שהפך לאסון
OverWatch 2 הייתה אמורה להיות חווית משחק חדשה ומרגשת, אך הושקה עם המון בעיות טכניות. השקת המשחק הייתה מלווה בהתקפת DOS, מה שהפך את המשחק לבלתי ניתן לשימוש עבור רוב השחקנים.
המשחק לא עמד בציפיות, והביקורות היו רעות במיוחד. Blizzard החליטה לבטל את מצב הקמפיין שניתן היה לצפות לו, מה שהוסיף לתסכול של המעריצים.

Spotify Car Thing – מוצר מיותר
Spotify Car Thing הושק כמכשיר שמאפשר גישה ל-Son Spotify, אך למעשה היה רק שלט עבור האפליקציה שהייתה כבר זמינה בטלפון. המוצר היה יקר ולא הוסיף שום ערך אמיתי עבור המשתמשים.
המחיר ירד פעמיים תוך מספר שבועות, ובסוף החברה הודיעה על סיום התמיכה במוצר. לקוחות הגישו תביעה ייצוגית נגד Spotify על כך שהמוצר לא עמד בציפיות.

Sonos – עדכון אפליקציה כושל
עדכון האפליקציה של Sonos במאי 2024 היה אמור להיות מהפכני, אך בפועל התברר ככישלון מוחלט. החברה שינתה לחלוטין את האפליקציה שלה לאנדרואיד ולאייפון, במטרה להחליף את מערכת הניווט הקודמת בעיצוב חדש שמאפשר גישה מהירה יותר לכל הפונקציות.
למרות שהאפליקציה הפכה למהירה יותר, משתמשים רבים גילו כי תכנים בסיסיים כמו טיימר שינה, עריכת תור השמעה ואפילו זיהוי רמקולים פשוט נעלמו. עבור אנשים עם לקויות ראיה, האפליקציה הייתה חסומה לחלוטין, כי היא לא כללה כל תמיכה בקוראי מסך.

Fitbit Ionic – פגיעות חמורות
ה-Fitbit Ionic, שעשה את דרכו לשוק בשנת 2017, היה אמור להיות חכם ומתקדם, אך התגלה כפוגע. בין השנים 2018 ל-2020, התקבלו דיווחים רבים על כך שהשעונים חימום יתר בזמן השימוש, עד כדי כך שהיו מקרים של כוויות דרגה שנייה ושלישית.
במקום לבצע החזרה של המוצר, Fitbit ניסתה לתקן את הבעיה באמצעות עדכון תוכנה, אך זה לא עבד. רק במרץ 2022, לאחר 115 דיווחים, החברה ביצעה סוף סוף את ההחזרה המיוחלת.

Bumble – כישלון בעיצוב מחדש
במאי 2024, Bumble עברה עיצוב מחדש שהחזיר את החברה אחורה. השינוי כלל תכונה חדשה שמאפשרת לגברים לשלוח הודעות ראשונות, דבר שמנוגד לחלוטין לעקרון הבסיסי של האפליקציה, ששם את הנשים במרכז.
המהלך גרם לביקורת נרחבת, כולל קמפיין פרסומי מוזר, שהוביל לביטול המיתוג הנוכחי של Bumble. כתוצאה מכך, מניות החברה צנחו כמעט בחצי, והובילו לאובדן של כ-700 מיליון דולר.

Meta's Threads – התחלה מבטיחה שנגמרה בכישלון
האפליקציה Threads של Meta הושקה ביולי 2023, והייתה אמורה להיות המתחרה הישירה של טוויטר. עם 70 מיליון משתמשים חדשים ביום הראשון, זה נראה כאילו היא בדרך להיות הצלחה אדירה. עם זאת, האפליקציה הושקה לפני שהייתה מוכנה, ללא תכנים בסיסיים כמו נושאים חמים ותגיות.
כשהמשתמשים הבינו שאין להם מה לחפש שם, הם חזרו במהרה לטוויטר, והשימוש באפליקציה צנח. כיום, Threads מתמודדת עם אתגרים חמורים על מנת לשמור על קהל משתמשים פעיל.

Bowery – חקלאות אנכית שהתרסקה
Bowery, סטארט-אפ לחקלאות אנכית, טען כי החוות שלו היו פרודוקטיביות פי 100 מהחקלאות המסורתית. אך כאשר המתקנים נפגעו מפתוגן צמחי, כל המערכת קרסה. החקלאות האנכית, שהייתה אמורה להיות הפתרון לחקלאות בת קיימא, לא הצליחה להתמודד עם המציאות, והחברה חדלה לפעול.
הכישלון היה כל כך גדול, שעד שנשמעו קולות של משאיות שמגיעות למתקנים אחרי שכבר הושבתו. זה היה כישלון עצום שזעזע את התחום.

Honey – כישלון אמין
Honey, התוסף לדפדפן שהציע קודי קופון, הפך לכישלון כאשר התגלה כי הוא גונב הכנסות מיוטיוברים. החברה שינתה את הקישורים של היוטיוברים לקישורים שלה, ובכך פגעה בהכנסותיהם.
לאחר שהתפרסם, המותג איבד את אמון הציבור, ויוטיוברים רבים הפסיקו לשתף פעולה עם החברה. זה היה כישלון אמין שגרם לבעיות משפטיות חמורות.

סיכום – לקחים מהכישלונות
כישלונות טכנולוגיים יכולים להתרחש בכל תחום, בין אם מדובר בעדכוני תוכנה לא מוצלחים, מוצרים פגומים או מהלכים שיווקיים לא מתאימים. חשוב ללמוד מהכישלונות הללו כדי להבין מה לא עובד ומה צריך להשתפר.
הלקח המרכזי הוא לא למהר להשיק מוצרים לפני שהם מוכנים, ולזכור תמיד את המשתמשים כאשר מקבלים החלטות קריטיות על עיצוב ופונקציות. הכישלונות הללו מדגישים את החשיבות של שיתוף פעולה עם הקהל ושקיפות בפיתוח מוצרים.





















